VW T-Roc fra 239.990 kr. med adaptiv fartpilot, 8″ touchscreen og regnsensor

  • VW T-Roc fra 239.990 kr. med adaptiv fartpilot, 8
  • VW T-Roc fra 239.990 kr. med adaptiv fartpilot, 8
  • VW T-Roc fra 239.990 kr. med adaptiv fartpilot, 8
  • VW T-Roc fra 239.990 kr. med adaptiv fartpilot, 8
  • VW T-Roc fra 239.990 kr. med adaptiv fartpilot, 8
  • VW T-Roc fra 239.990 kr. med adaptiv fartpilot, 8
  • VW T-Roc fra 239.990 kr. med adaptiv fartpilot, 8
  • VW T-Roc fra 239.990 kr. med adaptiv fartpilot, 8
  • VW T-Roc fra 239.990 kr. med adaptiv fartpilot, 8

Den 9. december står de danske VW-forhandlere klar med den nye T-Roc, mærkets første kompakte SUV. Priserne starter ved 239.990 kr., og alle varianter kommer med adaptiv fartpilot, infotainment med 8″ touchscreen, sporskiftesystem, regnsensor og automatisk nødbremse

Motorer med mellem 115 og 190 hk, forhjulstræk eller firehjulstræk, manuel eller automatisk DSG-gearkasse, tre udstyrsniveauer og ekstraudstyr i alle mulige afskygninger – Volkswagen T-Roc, tyskernes første kompakte SUV og lillebror til Tiguan, rammer endelig Danmark i starten af december, og den går til frontalt angreb på Nissan Qashqai, Renault Kadjar og Toyota C-HR med priser fra 239.990 kr. for en veludstyret basismodel med en turbobenzinmotor med 115 hk.

T-Roc er en SUV af den lave type, der mere passer ind i crossover-genren: en høj hatchback med træk fra SUV’er. Den 423 cm lange T-Roc er lidt kortere end Golf, men til gengæld er den godt udnyttet med et stort bagagerum på 445 liter (Golf 380 liter).

I Danmark sælges T-Roc i udstyrsniveauerne City, Style og Sport, og Volkswagen har skruet pænt op for udstyrsniveauet. Det eneste basismodellen City egentlig mangler, er læder på rattet og gearknoppen og justerbar bagagerumsbund – adaptiv fartpilot, regnsensor, lyssensor, aut. nedblændeligt bakspejl, automatisk klimaanlæg, varme i forsæderne, automatisk nødbremse med fodgængergenkendelse, sporskiftesystem og det fine infotainment med 8″ touchscreen er standard i City (og selvfølgelig de to øvrige niveauer). T-Roc City kommer kun som 1,0 TSI med 115 hk til 239.990 kr.


Style med alufælge og læderdetaljer

Turen op til Style-niveau koster 14.995 kr. til basismotoren (254.995 kr.), og Style kommer med alufælge, tågeforlygter, City-versionens manglende læderdetaljer, p-sensorer bag og en masse mindre udstyrsdetaljer. På Style-niveau kommer yderligere tre motorer til, den nye 1,5-liters TSI Evo med cylinderdeaktivering og 150 hk, en 1,6-liters diesel med 115 hk og en 2-liters diesel med 150 hk. Priserne for de tre er henholdsvis 275.995 kr., 278.996 kr. og 299.996 kr.

I toppen af modelprogrammet stiger man op til Sport, og her er T-Roc fyldt med LED-forlygter, stemningsbelysning, de fulddigitale instrumenter (Active Info Display), større alufælge og kontrastfarve på taget (sort eller hvidt). T-Roc Sport kommer med fire motorer: 1,5 TSI Evo med 150 hk, 2,0 TDI med 150 hk, 2,0 TSI med 190 hk og 2,0 TDI med 190 hk – i de to stærkeste er firehjulstræk og DSG-automatgearkasse standard. Priserne starter for Sport ved 293.990 kr.

Volkswagens stil med forskellige udstyrspakker fortsætter i T-Roc. Der fås bl.a. en Design-pakke, en DK-pakke og en DK-sportspakke til T-Roc Sport. Designpakken med 17″ alufælge, kontrastfarve på taget, stemningsbelysning og kromelementer koster til Style 12.998 kr., mens DK-sportspakken til Sport med 18″ alufælge, sportsundervogn, alupedaler, røde bremsekalipre og flere andre detaljer. DK-pakken til Style og Sport til kun 6.998 kr. rummer bakkamera, varme i rattet, lændestøtte i forsæderne og App-Connect.

Senere på ugen kan du her på siden læse vores første oplevelser bag rattet af den nye T-Roc.