Den “lille” Supra lander under 800.000 kr.

  • Den
  • Den
  • Den
  • Den
  • Den
  • Den
  • Den
  • Den
  • Den

789.990 kr. er prisen for adgangsbilletten til den nye og ikke helt så stærke 2-liters udgave af Toyota Supra. Med 258 hk er den 82 hk svagere end den sekscylindrede, men den starter også 240.000 kr. lavere

Den nye Supra har fået en heltemodtagelse, men den er også alt for dyr for de fleste mennesker. 1.030.000 kr. koster den japanske sportsvogn med R6’eren fra BMW på 3 liter med 340 hk.

At basismodellen med den firecylindrede 2-liters BMW-motor med 258 hk nu kommer til Danmark, gør Supra tilgængelig for flere sportsvognsglade mennesker. Flere, men ikke i hundredvis, for den nye variant koster i basisversionen omkring 800.000 kr.

2-liters motoren kommer, så man kan vælge mellem tre udstyrsniveauer: Live, Sport og Premium. Den sekscylindrede Supra kommer udelukkende som Premium, hvilket er med til at forklare, at der er cirka 240.000 kr. ned til den billigste firecylindrede. Premium-udgaven af Supra 2,0 koster 889.990 kr., altså 100.000 kr. mere end basisversionen Live, men stadig langt færre kroner end den sekscylindrede.

VIDEO – Supra er en ægte sportsvogn

Tre udstyrsversioner

Live-versionen er den billigste, men ikke fedtet med standardudstyret. Med 18″ i størrelsen er hjulene måske ikke voldsomme, men en opgradering vil være overskuelig. Den har selvfølgeligheder som LED-forlygter, nøglefri adgang og start, sportssæder med Alcantara-betræk, adaptiv fartpilot og infotainmentsystem, som dog har en lille skærm i størrelsen 6,5″.

Supra 2,0 Sport koster 50.000 kr. mere, så prisen på gaden er 839.990 kr., og her får man en større skærm på 8,8″ til sit infotainmentsystem, men den klart vigtigste forskel er i undervognen: I Sport er det den adaptive AVS-undervogn og aktivt spærredifferentiale – ingen af delene er standard i basismodellen Live, så det virker som en investering, som kræver meget lidt overvejelse.

Supra 2,0 Premium koster, som sagt, 889.990 kr., og opgraderingen fra Sport er primært en visuel og komfortbetonet ting: Læderindtræk, JBL-lydanlæg, head-up-display, trådløs opladning af smartphones.Den har dog stadig 18″ alufælge, mens man med 3-liters motoren får 19″ alufælge.

Med firecylindret motor er Supra 100 kilo lettere end med seks cylindre, og det skulle betyde endnu mere aktive og sjovere køreegenskaber. Den er 0,9 sekunder langsommere til 100 km/t end storebror, som giver 5,2 sekunder. Bestemt ikke dårligt for en sportsvogn med “bare” 258 hk.

Hold på hat og briller – ny Yaris med 261 hk og firehjulstræk