Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.

  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.
  • Den nye Hyundai i10 er under 100.000 kr.

Hyundai har fornyet sin mindste bil – den nye i10 er klar hos forhandlerne i april til priser fra 99.995 kr.

Vi kastede stor ros efter den nye mikrobil fra Hyundai, tredje generation i10, efter vi kørte den første gang i januar. Få biler i klassen er “store” biler, men den nye i10 virker virkelig til at være en af dem. Hvis ikke den største, altså den mest komplette – rummelig, velkørende, sikker (i hvert fald målt på sikkerhedsudstyr) og leveringsdygtig i ting, mange sætter pris på. Det er fx Apple CarPlay, trådløs opladning af telefonen og bakkamera.

Tilbage i januar kendte vi ikke priserne på den nye i10 – men dem har vi nu. Som vi dengang gættede på, er startprisen lige under 100.000 kr. 99.995 kr., for at være helt præcis, og bilen holder klar hos Hyundai-forhandlerne i april.

Man kommer til at vente til efteråret, hvis man vil have en i10 med mere end 67 hk, som den trecylindrede 1-liters motor yder. Først da kommer turboversionen, N Line, med 100 hk. 67 hk er ydelsen i alle udstyrsversioner: Fra Pure over Essential til Advanced.

Der er en enkelt ting, man skal beslutte sig for, som ikke er udstyrsniveauet. Den nye i10 fås med enten manuel gearkasse med fem trin eller den semi-automatiske AMT-gearkasse – den koster 15.000 kr. ekstra. AMT er i princippet en manuel gearkasse med en skifterobot, så for at sikre de mest glidende skift, skal man hjælpe gearkassen (robotten) ved at løfte speederen, når man gerne vil have skiftet gear. Så undgår man at lave store nik med hovedet, som kan følge med.

Kongen af Mikroland

Spring Pure til 100.000 kr. over, læg 110.000 kr.

Pure kan oversættes med ren. Som i beskeden, måske. Pure er basismodellen især når det kommer til komfort, for med basisudstyret har i10 hverken aircondition, radio, fjernbetjent centrallås, lys i bagagerummet eller højdejusterbart førersæde. Den har dog fartpilot og elruder foran.
Den står til gengæld meget stærkt på sikkerhed med automatisk nødbremse med fodgængergenkendelse, aktiv sporassistent, træthedsregistrering, automatisk nødopkald, 6 airbags, fjernlysassistent og auto-lygter – langt mere end nogen anden i klassen.

Essential-versionen til 10.000 kr. kommer med alt det, Pure mangler. Aircondition, fjernbetjent centrallås, lys i bagagerummet, el-spejle med varme, infotainmentsystem med 8″ touchscreen og Apple CarPlay, multifunktionsrat, rat i kunstlæder, højdejusterbart førersæde og meget andet, vi tænker, de fleste gerne vil have.

I top finder vi Advanced-modellen til 116.995 kr., altså yderligere 7.000 kr. i forhold til Essential. I Advanced får man varme i forsæderne, varme i rattet, armlæn ved førersædet, bakkamera og automatisk klimaanlæg. En fin opgradering, men bortset fra sædevarmen, som burde være standard i hvert fald på niveauet under, så er det ting, man kan undvære.

Til 4.995 kr. fås sædevarmen, varme i rattet og aut. klimaanlæg til Essential-udgaven i Komfort-pakken. Trådløs opladning af smartphones koster 2.995 kr. (Essential og Advanced), mens kun Advanced fås med Teknik-pakke med navigation, indbygget internet, DAB+ og skiltegenkendelse til hele 14.995 kr.

Priserne – fra bund til top

I10 1,0 Pure – 99.995 kr.
I10 1,0 Essential – 109.995 kr.
I10 1,0 Advanced – 116.995 kr.

I10 1,0 AMT Pure – 114.995 kr.
I10 1,0 AMT Essential – 124.995 kr.
I10 1,0 AMT Advanced – 131.995 kr.

De første elektriske tjekker