Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)

  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)
  • Priser på den nye BMW 1 (og på konkurrenterne)

1-serien er blevet en helt anden. Baghjulstrækket er smidt ud, så det nu handler lige så meget om køresikkerhed og gode pladsforhold, som det gør om dynamik. De danske priser er klar, og den billigste 1’er koster ved introduktionen 330.000 kr. med Sport Line-udstyr med bl.a. 17″ alufælge og LED-forlygter – vi giver priserne på alle 1-serie-varianterne og de vigtigste konkurrenter

Den har fået forhjulstræk, 1-serien. Og den får ikke sit baghjulstræk tilbage, den mindste BMW, om man så camperer foran hovedkontoret i München i protest. Fremover er den mindste BMW med træk på baghjulene (i-serien ikke inkluderet) 2-serie Coupé, som får lov at fortsætte med den opsætning også i en kommende generation.

BMW spår, at 95 procent af kunderne til den nye 1’er bliver glade for skiftet, og vi er tilbøjelige til at give tyskerne ret. Mere plads i kabinen og bedre komfort har været savnet, og har man haft fornøjelsen af en af de mindre motorer i den udgående 1’er, fx i en 116d, så ved man nok godt, at der aldrig var nok kræfter til noget helst, der ligner sjov med baghjulstræk.

Vi glæder os i den grad til at prøve den helt nye 1-serie, og vi ved, at mange derude også glæder sig. Når man kender priserne er det nemmere at forholde sig til, om den nye model bliver virkelighed eller bare fantasi i husholdningen, så vi har fundet priserne på 1’eren – de første priser er for de såkaldte specialmodeller (som dækker en udvalgt række modeller), og øvrige udsalgspriser og leasingpriser har vi endnu ikke fundet frem til.

Den billigste version af den nye 1-serie hedder 118i Sport Line – den har en trecylindret benzinmotor på 1,5 liter med 140 hk. Prisen er 330.000 kr. Herunder kommer en oversigt over priser på alle modeller og standardudstyret – og længere nede får du priser på nogle af de mest oplagte konkurrenter.

1-serien smider baghjulstrækket

17″ alufælge, LED-forlygter og sportslæderrat er inklusive

Inden vi går videre, skal vi lige få det med specialmodellerne på plads. Det er en række modeller, som BMW har stykket sammen i forhold til de biler, man regner med, danskerne vil købe og lease. De er typisk bedre udstyret end bilerne og billigere end bilerne på listen med almindelige udsalgspriser, og det er derfor, man ALTID skal kigge på specialmodellerne hos BMW.

Fordi BMW lige nu kun har specialmodeller på hjemmesiden, går vi ikke ind i øvrige varianter og versioner, vi ikke kender priserne på. Vi holder os til de specialmodeller, du kan bestille her og nu.

BENZIN

BMW 118i man. Sport Line (140 hk) – fra 330.000 kr.
BMW 118i aut. Sport Line (140 hk) – fra 340.000 kr.
BMW 118i aut. M Sport (140 hk) – fra 375.000 kr.

BMW M135i xDrive aut. Connected (306 hk – firehjulstræk) – fra 625.000 kr.

DIESEL

BMW 116d man. Sport Line (116 hk) – fra 340.000 kr.
BMW 116d aut. Sport Line (116 hk) – fra 350.000 kr.
BMW 116d aut. M Sport (116 hk) – fra 385.000 kr.

BMW 118d aut. Sport Line (150 hk) – fra 355.000 kr.
BMW 118d aut. M Sport (150 hk) – fra 390.000 kr.

BMW 120d xDrive aut. Sport Line (190 hk – firehjulstræk) – fra 410.000 kr.
BMW 120d xDrive aut. M Sport (190 hk – firehjulstræk) – fra 455.000 kr.

Standardudstyr i versionen Sport Line – LED-forlygter, LED-tågeforlygter, alufælge, p-sensorer for og bag, regnsensor, fartpilot, sportssæder foran, sportslæderrat, indtræk i stof og kunstlæder, højdejusterbare forsæder, sædevarme foran, infotainmentsystem med touchscreen, DAB-radio, alarmsystem, aut. nødopkald, to USB-C-ladestik ved bagsæde og stemningsbelysning.

Standardudstyr i versionen M Sport (udover Sport Line) – 17″ alufælge (18″ på 120d), M Sport-styretøj, M Sport-læderrat, M Sport-ophæng, M Aerodynamics-pakke og Live Cockpit Professional (digital instrumentering), navigation og konstant opkobling via indbygget modem. Topmodellen M135i xDrive Connected er udstyret cirka som M Sport.

A- og B-Klasse klar til (stik-)kontakt

Det koster konkurrenterne

Den stærkeste konkurrent til den nye 1-serie er Mercedes-Benz A-Klasse. Audi A3 og Volkswagen Golf er også meget oplagte, men de to biler er på vej i helt nye og mere spændende udgaver.

Audi A3 fås lige nu i en Limited Edition-version med mere standardudstyr, bl.a. 18″ alufælge, LED-forlygter, S-Line-eksteriørpakke, fartpilot og p-sensorer bag. Som 35 TFSI med 1,5-liters benzinmotor med 150 hk fås den fra 309.990 kr., som 30 TDI med 1,6-liters dieselmotor med 116 hk koster den fra 314.990 kr. S3 er konkurrenten til den 306 hk stærke M135i xDrive. Audi’en har 300 hk, og så har den også aut. gearkasse og firehjulstræk – med 670.872 kr. er den dyrere end den nye 1’er.

Mercedes-Benz A-Klasse har taget danskerne med storm i den seneste udgave. Som BMW kører Mercedes-Benz også gerne med både “specialmodeller” og udsalgspriser; her hedder specialmodellerne bare “Privatkøb”, og det er dem, vi sammenligner med. Privatkøb-udgaverne af A-Klasse har bl.a. LED-forlygter, 17″ alufælge, navigation, aut. klimaanlæg, el-klapbare spejle, infotainmentsystem med 10,25″ skærm. Som benzinmodellen A 180 med 136 hk og aut. gearkasse koster den fra 339.900 kr., mens dieselversionen A 200 d med 150 hk og aut. gearkasse fås fra 344.900 kr. Som konkurrent til M135i xDrive har Mercedes sin AMG A 35 med 306 hk, firehjulstræk og aut. gearkasse til 636.198 kr.

Volkswagen Golf er stærkt beskåret i forhold til udvalget af motorer og udstyrsvarianter, indtil den 8. generation rammer os i starten af næste år. Den fås med 1,5-liters benzinmotor med 130 hk, manuel gearkasse og Comfortline Connect-udstyr til priser fra 253.494 kr., mens en mere veludstyret Highline Connect-model kræver benzinmotor med 150 hk til priser fra 287.195 kr. På dieselsiden lægger VW ud med Golf 1,6 TDI Comfortline Connect til 253.495 kr. Comforline Connect-modellerne er ikke ligefrem prangende, når det kommer til udstyr, men adaptiv fartpilot, alufælge, infotainmentsystem med 8″ touchscreen og aut. klimaanlæg er standard.

Faceliftet Audi A3 – teknologi i topklasse