Renault Captur går en klasse op – i størrelse og pris

  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris
  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris
  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris
  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris
  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris
  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris
  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris
  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris
  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris
  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris
  • Renault Captur går en klasse op - i størrelse og pris

Anden generation af Renaults mindste crossover er større, har op til 155 hk og kommer med sikkerhedsudstyr, den aldrig har haft før. Til gengæld ryger priserne op i forhold til forgængeren

Renault har fået mange nye fans med Captur – praktisk, pæn og prisbillig. Priserne for første generation af den lille crossover startede på ikke meget over 150.000 kr., og dermed har Captur været en af klassens billigste.

Den helt nye Captur, netop nu på vej til de danske forhandlere, er meget større, langt mere moderne og udstyret med ting som LED-forlygter og automatisk nødbremse som standard. Det får priserne til at tage et spring, og Captur i den billigste udgave lander på 198.900 kr. Om danskernes kærlighed til Captur kan overleve så stor en stigning, får vi se i 2020. Den nye Captur har, umiddelbart, meget mere at byde på end den gamle, men den er nu i (pris-)klasse med langt flere konkurrenter.

Udvalget af motorer er bredere end før; en trecylindret benzinmotor på 1 liter med 100 hk udgør sammen med en firecylindret diesel på 1,5 liter med 95 hk bunden i modelprogrammet. Flere hestekræfter får man med den firecylindrede benzinmotor på 1,3 liter, som fås med 130 og 155 hk, og dieselmotoren på 1,5 liter med 115 hk. Motorerne med 115, 130 og 155 hk har, pt. i hvert fald, aut. dobbeltkoblingsgearkasse (EDC) som standard.

VIDEO – Helt ny Clio, men den ser ikke sådan ud

Fra Zen til Intens

Det er nemt at overskue og vurdere udstyrsversionerne. Den nye Captur fås i to varianter, og alle motorer fås med begge udstyrsniveauer. Zen er basisudstyret, Intens er opgraderingen, som koster cirka 19.000 kr. mere.

Captur Zen har som standard LED-forlygter, 17″ fælge, skiltegenkendelse, aut. nødbremsesystem, sporassistent, el-klapbare sidespejle, fartpilot, varme i forsæderne, aut. klimaanlæg, p-sensorer bag, regnsensor, rat i kunstlæder, nøglefri start og infotainmentsystem med 7″ touchscreen, Apple CarPlay (også trådløs) og DAB-radio. – Som ekstraudstyr fås bl.a. læderrat med varme til 2.000 kr., p-sensorer foran og bakkamera til 5.000 kr. og tofarvet karrosseri til 5.000 kr. (se under Intens)

Captur Intens udvider det solide grundniveau med tofarvet karrosseri (sidespejle, tag og A-stolper har en anden farve – sort, sølvgrå, orange eller hvid), 17″ alufælge, digital instrumentering, bakkamera, varme i rattet, Multi-Sense-køreindstillinger, stemningsbelysning i kabinen, navigation, læder på rat, gearknop og håndbremsegreb, indtræk i velour/kunstlæder og blødt plast på instrumentpanel og dørsider. – Som ekstraudstyr fås bl.a. adaptiv fartpilot og blind vinkel-system til 6.900 kr., touchscreen på 9,3″ og Bose-lydanlæg til 9.900 kr. og trådløs opladning af smartphones til 2.000 kr.

Ny Peugeot 2008 er fransk SUV på el, benzin og diesel

Priserne – et overblik

Captur 1,0 TCe 100 Zen – 198.900 kr.
Captur 1,3 TCe 130 EDC Zen – 233.900 kr.
Captur 1,3 TCe 155 EDC Zen – 240.900 kr.
Captur 1,5 dCi 95 Zen – 208.900 kr.
Captur 1,5 dCi 115 EDC Zen – 243.900 kr.

Captur 1,0 TCe 100 Intens – 216.900 kr.
Captur 1,3 TCe 130 EDC Intens – 251.900 kr.
Captur 1,3 TCe 155 EDC Intens – 258.900 kr.
Captur 1,5 dCi 95 Intens – 226.900 kr.
Captur 1,5 dCi 115 EDC Intens – 261.900 kr.

Forfinet og fornyet – faceliftet Renault Kadjar fra 247.900 kr.