Så er der pris på opladelig Renault Captur

  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur
  • Så er der pris på opladelig Renault Captur

Plug-in-hybrider strømmer ud på markedet, men udvalget af kompakte SUV’er med delvis elektrificering er fortsat meget overskueligt – Renault kommer nu med Captur E-Tech PHEV med 50 km elektrisk rækkevidde til 259.900 kr.

Plug-in-hybrider er den mest kontroversielle biltype, der findes. Mange af dem sælges i Danmark til lave priser, fordi afgiftssystemet hylder det lave forbrug. Men det lave forbrug er ikke givet, for man skal sætte plug-in-hybriderne til opladning med meget jævne mellemrum, hvis det lave forbrug på nogen måde skal blive til virkelighed. Gør man ikke det, er batteripakke, el-motoren og hele hybridsystemet en klods om benet og en hån mod samfundet.

Når det nu er fyret af, så byder vi velkommen til en ny plug-in-hybrid på danske veje. Den nye kompakt-SUV fra Renault, Captur, i en delvist elektrisk version. Captur E-Tech PHEV, som den hedder, er sammen med Megane E-Tech PHEV mærkets første plug-in-hybrider. De kører med præcis samme teknik, men det er SUV’en, der lander først i Danmark.

Captur PHEV E-Tech er skabt med en benzinmotor (sugemotor) på 1,6 liter og en elektrisk motor, som tilsammen er i stand til at yde 160 hk. Noget højere ydelse end i fx Kia Xceed PHEV (141 hk), men langt lavere ydelse end de 225 hk, Ford frister med i den prisbillige Kuga PHEV. Rækkevidden for Captur E-Tech PHEV på en opladning er cirka 50 kilometer ved blandet kørsel, og den er med en pris på 259.900 kr. lidt billigere end Xceed og Kuga.

Clio og Captur på strøm

Kun en udstyrsvariant – til gengæld masser af udstyr

Den del-elektriske Captur lanceres i kun en udstyrsvariant (Intens), som så til gengæld er veludstyret. Inkluderet i prisen på små 260.000 kr. er LED-lygter, 17″ alufælge, digital instrumentering med 10″ skærm, infotainmentsystem med touchscreen på 9,3″, navigation, bakkamera, Apple CarPlay/Android Auto, læderrat med varme, delvist læderindtræk og aut. nødbremse med fodgænger- og cyklistgenkendelse. Adaptiv fartpilot mangler blandt standardudstyret, men kan tilkøbes for 6.900 kr. med blind vinkel-system med i pakken.

Captur E-Tech PHEV kommer med mange af de sædvanlige kompromisser, som elektrificerede biler ofte gør. Med en køreklar vægt på 1.564 kilo er den over 400 kilo tungere end Captur med 130 hk og automatgear, og bagagerummets størrelse er reduceret fra 395-1.334 liter til 309-1.259 liter. Brændstoftanken er dog uændret i størrelse med 42 liter.

VIDEO – SUV’er fra samme familie, men uden ligheder